Sabtu, 26 Disember 2009

Mengejar Pelangi

Mengejar Mimpi

Tatkala liku berliku terharungi
Badai ditempuh penuh reaksi
Mengharap pelangi indah nan berseri
Insyaallah 2010 ia menjelma nanti

Aku ...
bukanlah Mat Jenin yang hanya berangan dihujung titi
Hanya mengharapkan apa yang belum pasti
Makhluk yang lemah meminta-minta pada yang HAKIKI.
Walaupun pelangi yang diminta Petir yang diberi
Tetap syukur kutadah merendahkan dahi..

Jika aku senang ada yang lebih senang dari ini
Jika aku susah ada yang lebih susah tak terperi
Sejak dulu aku telah berjanji
Tiada sesal sekali-kali terpahat di hati
Apa yang berlaku adalah segala yang diuji
Ada hikmahnya itulah rezeki

Azam perlu terus dikecapi
Azam ku anggap seperti pelangi
Menjadi panduan langkahan kaki
Walaupun longlai tak mampu berlari
Tetap berusaha menggapai pelangi

Kata orang tiada mustahil dalam dunia ini
Mustaqqim adalah dekat universiti
Belajar jurusan perubatan nak jadi doktor gigi
Hah... apa yang aku merepek ni

Begitu indah pelangi nan berseri
Tidak selalu singgah di bumi
Hanya seketika memberi seri
Mengharapkan aku terus mengejarnya sendiri
Akan ku kejar walaupun tak dapat itu pasti..

Nukilan: ezamramlan 261209 jam1450

Tiada ulasan: